Incompany-trainingen

Tijdens onze incompany-telefoontrainingen brengen wij uw team kennis en vaardigheden bij om betere, klantgerichte telefoongesprekken te voeren. Uw team of afdeling leert heel concreet de valkuilen in de telefonische communicatie te benoemen en aan te pakken. Quality Calls biedt verschillende incompany-trainingen aan:

Training Telefonische communicatie
Training Receptioniste
Training Commercieel telefoneren
Training Telefonische klachtenafhandeling
Training Telefonische agressie
Training Callcenter medewerker

Telefoontraining op maat gemaakt
Geen organisatie is hetzelfde. De wensen en behoeften ten aanzien van telefoontrainingen wisselen ook sterk. Daarom kiezen wij voor maatwerk: de leerdoelen uit uw organisatie staan centraal in onze telefoontrainingen en coachingstrajecten. Dat ziet u bijvoorbeeld terug in de praktijksituaties die we tijdens de telefoontraining, in de vorm van rollenspellen oefenen en evalueren. Die komen rechtstreeks uit uw eigen praktijk, heel herkenbaar en toepasbaar.

Telefoontraining en coaching
We geloven in incompany-telefoontrainingen. In een aanpak waarbij het hele team gelijktijdig dezelfde training volgt. Klantcontact is namelijk teamwork omdat je als organisatie wilt dat de klant altijd dezelfde behandeling aan de telefoon krijgt. Enthousiast en klantgericht. Precies zoals wij ook onze telefoontrainingen en coachingstrajecten geven. Het team slaat gezamenlijk een nieuwe weg in en boekt met elkaar sneller betere resultaten. We geven elke deelnemer de aandacht die hij of zij verdient. Daarom werken wij altijd in kleine groepen of met twee trainers. Uit de evaluaties blijkt ook dat de deelnemers de kleine en veilige setting van onze trainingen erg waarderen.

Wilt u meer informatie over onze incompany-trainingen?
Neem gerust contact met ons op.

 

Open trainingen

Individueel aanbod van Open trainingen
Indien u één tot drie medewerkers heeft is er een mogelijkheid om uw medewerker individueel deel te laten nemen aan onze Open trainingen. Bent u zelf zzp’er of binnen uw organisatie als enige verantwoordelijk voor de telefonische ondersteuning of sales support? Kijk dan eens naar ons aanbod Open trainingen:

Open training Telefonische communicatie
Open training Receptioniste
Open training Commercieel telefoneren

Voor alle Open telefoontrainingen kunt u zich individueel inschrijven.

Wilt u meer informatie over onze Open trainingen? Neem gerust contact met ons op.

 

Coachingstrajecten

Na afloop van een telefoontraining gaat elk team vol enthousiasme aan de slag om de geleerde vaardigheden in de praktijk te brengen. Dat wilt u vasthouden. Wij zijn ervan overtuigd dat structurele ondersteuning zoals coaching de meest effectieve manier is.  Want op die manier kunnen de geleerde vaardigheden vanuit onze telefoontrainingen daadwerkelijk in de praktijk toegepast blijven.

Resultaatgericht coachen
Na het volgen van één van onze telefoontrainingen is het traject Resultaatgericht coachen aan te bevelen. Quality Calls begeleidt uw team bij hun ontwikkeling en zo blijven de prestaties op het gewenste niveau.

Coachtraject voor coaching
Coaching kan ook door de leidinggevende of teamleider gebeuren. Quality Calls heeft hiervoor de training Coach the coach beschikbaar. Tijdens dit coachtraject staat het coachen, motiveren en begeleiden van de medewerkers centraal.

Wilt u meer informatie over onze coachingstrajecten? Neem gerust contact met ons op. 

Online telefoontrainingen

Quality Calls biedt ook online telefoontrainingen en coachsessies aan. Dit doen wij via ms teams. Deze vorm van training bieden wij aan omdat het een heel goed alternatief is voor een klassikale training en/of coachsessie.

Theorie en praktijk                                                                                                 
Tijdens onze onlinetraining wordt theorie afgewisseld met praktijk. Wij zetten volop in op veel en verschillende werkvormen, zodat op een actieve manier de kennis wordt bijgebracht en toegepast. Gesprekken worden geoefend, zowel met elkaar als in kleine groepen, dit in verschillende rooms. Ook het leren geven van positieve feedback wordt meegenomen. Verder is er alle ruimte voor het stellen van vragen en krijgen de deelnemers tips, welke zij direct in de praktijk kunnen toepassen. Alle onderwerpen, zoals u gewend bent in onze klassikale trainingen bieden wij online aan.

Kleine groepen, korte sessies
We trainen in kleine groepen en korte sessies. Dit betekent niet meer dan negen deelnemers per groep, zodat de veiligheid wordt gewaarborgd. De sessies duren maximaal drie uur omdat dit vermoeiender is dan klassikaal trainen en wordt één keer in de week gegeven om zo een optimaal resultaat te behalen.

Resultaatgericht coachen
Ook het Resultaatgericht coachen kunnen wij heel goed online uitvoeren. Hierdoor wordt de kwaliteit aan de telefoon bewaakt. De deelnemer, trainer en eventueel leidinggevende beluisteren, gezamenlijk één of meerdere telefoongesprekken, die voorafgaande het coachen zijn opgenomen. De deelnemer krijgt vervolgens gerichte feedback op deze gesprekken. Wat gaat goed en wat kan er anders.

Goed alternatief 
Wij worden steeds enthousiaster over het geven van online trainen en coachen. Dit zien wij als een goed alternatief.
Net als in onze klassikale trainingen, delen wij ook graag in deze onlinetrainingen en coachsessies, ons enthousiasme, kennis, respect en veiligheid met de deelnemers.

Een deelnemer:
"Ik heb veel telefoontrainingen gehad, maar dit was echt het beste waar ik ooit aan heb deelgenomen. Dat heeft te maken met het feit dat de online training interactief was en dat Wilma enorm enthousiast is. De manier waarop zij doceert zorgt ervoor dat je bij de les blijft."


Een deelnemer:
"Goede online training, interactief met mooie werkvormen. De online training verdeeld over drie sessies is heel fijn."


Een deelnemer:
"Wilma geeft superfijn feedback zonder dat je het gevoel krijgt dat je iets fout doet. Wilma creëert een fijne veilige omgeving om te leren en dat was heel prettig, ook voor de wat onzekere cursisten.

 

 

Mystery calls

Het eerste contact tussen een onderneming en de klant gaat bijna altijd via de telefoon. Helaas gaat dat niet altijd goed. Medewerkers beantwoorden de telefoon niet op tijd of verbinden verkeerd door. Hoe staat het telefonisch klantcontact van uw organisatie er voor?

Worden uw klanten verkeerd doorverbonden?
Uit cijfers blijkt dat een kwart van alle telefoonverkeer niet binnen de irritatiegrens beantwoord wordt. Bijna de helft van de gesprekken wordt ook verkeerd doorverbonden. De beleving van de klant is van essentieel belang voor het oordeel over de algehele tevredenheid over uw afdeling of onderneming.

Mystery calls van Quality Calls
Met de Mystery calls toetst Quality Calls de kwaliteit van het telefonische klantcontact van uw organisatie. Zonder dat uw medewerkers het weten, benaderen wij uw organisatie als kritische klant. We brengen allereerst uw telefonische dienstverlening in kaart. Zo krijgt u een nauwkeurig beeld van de bereikbaarheid van uw onderneming, de klantgerichtheid van uw medewerkers en van het doorverbinden of het correct beantwoorden van vragen. Vervolgens formuleren we een aantal concrete verbeterpunten. Overzichtelijk in heldere rapportages en concrete adviezen.

Telefoontrainingen op maat
Als vervolgtraject kunnen uw medewerkers een van de incompany-trainingen van Quality Calls volgen. Deze telefoontrainingen zijn altijd op maat gemaakt voor uw onderneming. Het hele team volgt gelijktijdig dezelfde telefoontraining, gericht op de verbeterpunten uit de Mystery calls. Klantcontact is namelijk teamwork omdat u als organisatie wilt dat de klant altijd dezelfde behandeling aan de telefoon krijgt. Enthousiast en klantgericht. Precies zoals wij ook onze trainingen en coachingstrajecten geven.

Mogelijke onderwerpen die aan bod komen tijdens de Mystery calls:

  • Bereikbaarheid
  • Professioneel opnemen en afsluiten
  • Doorverbinden
  • Klantgerichtheid
  • Oplossingsgerichte houding
  • Proactieve houding
  • Stemgebruik (intonatie)
  • Luistervaardigheden
  • Woordkeuze en zinsopbouw

Voor wie?
Bent u verantwoordelijk voor een callcenter, het team van telefonistes/receptionistes, baliemedewerkers, secretaresses, verkopers of helpdeskmedewerkers? En wilt u graag inzicht in de kwaliteit van het telefonisch klantcontact? Dan zijn de Mystery calls een zeer geschikt instrument.

Meer informatie
We denken graag met u mee om het telefonische klantcontact op het gewenste niveau te brengen. Met de Mystery Calls heeft u in een keer inzicht in de huidige stand van zaken en een concreet verbeterplan. We brengen graag een offerte uit.

Workshops

Quality Calls verzorgt naast incompany-trainingen en coachingstrajecten ook workshops voor uw team of afdeling. Dat stelt u in staat om uw team op een snelle en originele manier bewust te maken van bijvoorbeeld het belang van goede telefonische communicatie of telefonische klachtenafhandeling.

Interactieve workshops op maat
Onze incompany-trainingen kenmerken zich door een herkenbare structuur en een vast aantal dagdelen. Met onze workshops kunnen we meer variëren in duur, aantal deelnemers en opzet. Wat wel vaststaat, is dat we maatwerk leveren. Om zo het hoogst mogelijke rendement uit de workshop te halen. Ook het element van teambuilding komt naar voren in de workshops. In de interactieve workshops draait alles om beleving, bewustwording, confrontatie en inzicht.

Aanbod
Al onze incompany-trainingen bieden we ook aan als workshop:

We maken graag een offerte voor een workshop op maat voor uw organisatie.

Een klant:
Ellen de Kort, secretaresse bij Fysiovisie in Waalre.
“Het enthousiasme van Yasmin en Wilma heeft zeker zijn doel bereikt. Hun frisse kijk op het voeren van een telefoongesprek heeft vele van ons doen blozen bij oude en ingesleten gewoontes. Een aanbeveling voor bedrijven die de frisse wind bij hun ook willen laten waaien!”

Een deelnemer:
“Er komen punten naar voren waaraan ik nog niet eerder heb gedacht. Goede combinatie van theorie en praktijk in vorm van powerpoint en opdrachten/rollenspellen.”

 

Voicemail service

U bent niet altijd in staat de telefoon te beantwoorden. Buiten kantooruren bijvoorbeeld of wanneer u in gesprek bent. Een representatieve voicemailboodschap biedt dan uitkomst. Laat uw voicemail professioneel inspreken door een van de trainers van Quality Calls.

Representatieve voicemailtekst
De juiste voicemailboodschap is een net zo belangrijk visitekaartje als de manier waarop u de telefoon zelf beantwoordt. Toch krijgt deze boodschap niet altijd de aandacht die het verdient. Mooi voorbeeld is de voicemail van een mobiele telefoon. Misschien gebruikt u, zoals zovelen, ook het standaard bericht van uw provider: “Dit is de voicemail van 06 12345678...“. Niet persoonlijk en niet klantgericht. Met een persoonlijke voicemailtekst geeft u wel de juiste boodschap af.

Professioneel bereikbaar
We stellen samen met u een heldere, goede tekst op voor uw voicemail. Deze spreken we vervolgens op een vriendelijke en professionele wijze voor u in. In een goed tempo en met de juiste intonatie. Zo komt u ook goed voor de dag als u niet bereikbaar bent.

Voor wie?
U wilt ook op de momenten dat u niet bereikbaar bent, klanten op een professionele manier ‘ontvangen’. Of het nu gaat om het vaste nummer van uw organisatie of om uw mobiele telefoon. Dan biedt de voicemailservice van Quality Calls uitkomst.